Overslaan en naar de inhoud gaan

PERSBERICHT: Talent naar de Top benoemt Ara Heuvel en Choy van der Hooft-Cheong!

AMSTERDAM, 8 maart 2023

Stichting Talent naar de Top stelt met ingang van 1 april 2023 Ara Heuvel aan als nieuwe directeur. Ara Heuvel volgt Yelly Weidenaar op die exact 6 jaar geleden aantrad. De benoeming van Heuvel als directeur is geheel in lijn met de visie van Weidenaar, onder wier leiderschap culturele diversiteit -naast gender- als focuspunt werd toegevoegd. Tegelijkertijd neemt Choy van der Hooft-Cheong, lid Raad van Bestuur ABN AMRO, het bestuursvoorzitterschap over van Mariëtte Turkenburg.

Een nieuwe directeur én bestuursvoorzitter

Ara Heuvel is voormalig profvoetballer. Zijn interesse in politiek maakte hem later actief als lijsttrekker voor de PvdA in Amsterdam Zuidoost. Ook werkte hij als strategisch adviseur en zelfstandig ondernemer. Ara: “Ik heb geen moeite met rijkdom maar met armoede. Dat betekent soms ongelijk investeren voor gelijke kansen, zodat iedereen hetzelfde vertrekpunt heeft.”

Choy van der Hooft-Cheong, Chief Commercial Officer Wealth Management bij ABN AMRO, treedt gelijk met Ara Heuvel aan. Choy: “Gelijke kansen voor iedereen is een belangrijke drijfveer bij ABN AMRO. Ik geloof dat iedereen daar recht op heeft - ongeacht achtergrond, levensovertuiging of voorkeuren. Ook in de top is het belangrijk dat iedereen zich gezien, gehoord en gewaardeerd voelt. Ik ben blij om als bestuursvoorzitter van Talent naar de Top actief bij te dragen om de top van het bedrijfsleven inclusiever te maken.”

Onder het duo-leiderschap van Yelly Weidenaar en Mariëtte Turkenburg zijn belangrijke stappen gezet. Sinds 2008 worden bedrijven door middel van een streefcijfer gestimuleerd het aandeel vrouwen in de board te vergroten. In 2019 is culturele diversiteit toegevoegd en ook in de cross-company jaarprogramma’s gefocust op mentoring en sponsoring is dit terug te zien. Daarnaast is de impact -een duurzame organisatieverandering bij klanten- met strategisch advies en inhouse trainingen bestendigd.

Het netwerk van aangesloten bedrijven, ook wel de ‘voorhoede’ genoemd, bestaat inmiddels uit 200+ ondertekenaars die het aantoonbaar beter doen. De methode van Talent naar de Top is in 2022 ook de wettelijke methode geworden.

Talent naar de Top is uitgegroeid tot een toonaangevende organisatie met een breed scala aan diensten waarmee bedrijven van A tot Z worden geholpen in hun reis naar inclusie.

De stichting heeft zich bewezen om diversiteit en inclusie in de top van het bedrijfsleven niet alleen te agenderen, maar ook daadwerkelijk te verbeteren.

Het nieuws van de directie- en bestuurswissel werd feestelijk bekendgemaakt tijdens het jaarlijkse Topontbijt van Talent naar de Top. Traditiegetrouw vindt dit evenement op Internationale Vrouwendag plaats in The Grand te Amsterdam, dit jaar in het bijzijn van ministers Robbert Dijkgraaf (OCW) en Karien van Gennip (SZW).

-EINDE PERSBERICHT-

Noot voor pers, niet voor redactie

Voor vragen over dit persbericht of interviewverzoeken, neem contact op met Remco Boxelaar (Manager Marketing & Communicatie): +31 (0)6 50 69 33 15, remco.boxelaar@talentnaardetop.nl